Lisäarvoa asiakaskokemuksella – Joki Forum -tilaisuudessa tutustuttiin vaikuttavaan markkinointiin
Joki Forum -aamiaistilaisuus kokosi taas Cave-teatterin täyteen Joen kumppaneita ja asiakkaita mielenkiintoisen aiheen ääreen. Lavalle nousi Turusta lähtöisin oleva brändistrategi, markkinoinnin asiantuntija ja Nitron luova johtaja Eka Ruola.
Ruola esitteli puheenvuorossaan markkinoinnin uudet 4P:tä. Ruola tuo kirjassaan perinteisten markkinoinnin 4 P:n, product, price, place, promotion, rinnalle uudet nykyaikaan paremmin sopivat neljä P:tä: people, purpose, passion ja platform.
Ruola painottaa, että markkinoinnin on puhuteltava sekä päätä, että sydäntä. Markkinoinnin uudet 4P:tä tuovat uuden, emotionaalisemman kerroksen aikaisemman rationaalisen mallin rinnalle.
Puheenvuorossa korostettiin markkinointia yrityksen toiminnan läpileikkaavana teemana, jonka on tultava esille kaikessa toiminnassa arvoista ja visiosta itse tuotteeseen ja mainontaan. Kaiken ytimessä on kokonaisvaltainen asiakaskokemus. Ruola kertoo, että nykyään asiakaskokemus on jopa merkityksellisempää kuin hinta tai tuote. Kun asiakaskokemus on onnistunut, tuotteesta ollaan valmiita maksamaan enemmän.
Kohtaamispaikkana Joki Forum
Joki Forum on Vierailukeskus Joen säännöllisesti järjestettävä aamiaistilaisuus, jossa käsitellään ajankohtaisia aiheita työelämästä ja yritysmaailmasta. Tilaisuus alkoi yhteisellä Ravintola Maunon aamiaisella ja Turku Kahvilla -kahvimopon tarjoilemilla kahveilla. Alkujaan livetilaisuudeksi suunniteltu tapahtuma muutettiin vuorokaudessa livelähetykseksi Joen kumppanin Rajuapajan avulla.