Mainosmies löytyi Joesta
Ei hätää. Kertomansa mukaan mies hakeutui Jokeen oma-aloitteisesti ja voi hyvin. Uudessa juttusarjassa tapaamme ihmisiä Vierailu- ja innovaatiokeskus Joen kumppaniyrityksistä. Ensimmäisenä vastausvuoron saa mainostoimisto Hungry Oy:n toinen perustaja Ville Räike.
Mihin mainostoimisto tarvitsee 200 hengen auditoriota tai poreallasta?
Hyvä haasto heti alkuun. Eivät yksittäiset tilat olleet meille syy liittyä Joen kumppaniksi. Kun päätimme muuttaa Turun tiedepuistoon 13 ydinkeskustavuoden jälkeen, halusimme porautua heti uuden ympäristön kovimpaan ytimeen. Joen tilat ovat toki hienot ja profiloivat myös omaa toimintaamme, mutta ennen kaikkea kyse on ihmisten kohtaamisesta. Joen kumppanuus avaa meille ovia ja niiden takaa löytyy usein kiinnostavia ihmisiä.
Joen tilat ovat toki hienot ja profiloivat myös omaa toimintaamme, mutta ennen kaikkea kyse on ihmisten kohtaamisesta.
Onko Joen kumppanuus tuonut teille uusia asiakkaita?
Ei vielä, mutta viitaten edelliseen vastaukseen, uusia kontakteja on syntynyt runsaasti jo muutamassa kuukaudessa. Vain ihmisten kohtaamisesta ja ajatustenvaihdosta voi kehittyä uusia projekteja ja asiakassuhteita. Joen kumppanuudella tulee olemaan selkeä rooli Hungryn liiketoiminnan kehittämisessä. Pääsemme nyt hyödyntämään kaupungin hienointa esitystekniikkaa, tapaamaan asiakkaita inspiroivassa ympäristössä ja eiköhän porealtaallekin löydy oikea hetki. Vaikka oman väen kesken, joka sekin on äärimmäisen tärkeää.
Kerro missä Hungry on erityisen hyvä?
Olemme hyviä kaivamaan esiin asiakkaan markkinoinnille asettamat tavoitteet ja luomaan ratkaisuja, jotka muuttavat ne todeksi. Tavoitetta voi olla joskus vaikea määritellä, mutta ilman sitä onnistumista on vaikea todentaa. Ja viime kädessä vain onnistumiset ratkaisevat asiakassuhteen pituuden ja syvyyden.
Onko totta, että jokainen asiakas haluaa jossain kohtaa projektia logonsa isommalla?
No, tämä on enemmänkin alan sisäinen vitsi. Mutta tottakai asiakkaalla kuuluu olla mielipiteitä ja niitä puntaroidaan yhdessä. Voin kyllä vakuuttaa, että niin meillä kuin muissakin mainostoimistoissa päivät täyttyvät poikkeuksetta muista aiheista kuin logon koosta.
Jatka lopuksi lausetta: Suosittelen Joen kumppanuutta, koska…
…jos yrityksesi on jo tiedepuistossa, ei ole mitään oikeaa syytä jättää hommaa puolitiehen. Vaatii vähän panostusta, mutta palkinnot ovat sen mukaiset.