Joki on suljettu 27.–28.5. SHIFT Business Festivalin rakentamisen vuoksi. Keskiviikkona 29.5. Joki on avoinna vain SHIFT-lipun ostaneille.

Virtuaalitapahtumien suunnittelun vinkit

Alustan valinta ja tekniset ratkaisut

Kun suunnittelet virtuaalitapahtumaa, alustan valinta on ensimmäinen ja yksi tärkeimmistä päätöksistä. Alustan tulee tukea tapahtuman tavoitteita ja olla helppokäyttöinen sekä järjestäjille että osallistujille. Meillä on kokemusta erilaisten alustojen tarjoamista mahdollisuuksista, ja voimme auttaa löytämään juuri teidän tarpeisiinne sopivan ratkaisun.

Teknisen toteutuksen sujuvuus on virtuaalitapahtuman onnistumisen kannalta kriittistä. Varmista, että käytössä on luotettava internet-yhteys ja laadukas esitystekniikka. Kumppaniverkostomme kautta saat kaiken tarvittavan tekniikan vuokrauksesta ohjelmaan, jotta voit keskittyä itse sisältöön ja osallistujakokemukseen.

Interaktiivisuus ja osallistujien sitouttaminen

Interaktiivisuus on virtuaalitapahtuman sydän. Osallistujien aktiivinen osallistuminen luo eläväisen ja mieleenpainuvan tapahtuman. Käytä hyväksi äänestyksiä, kysymys- ja vastausosioita sekä ryhmätyöskentelyä. Henkilökuntamme auttaa luomaan selkeät tavoitteet ja suunnittelemaan tapahtuman niin, että interaktiivisuus on saumattomasti osa kokonaisuutta.

Osallistujien sitouttaminen alkaa jo ennen tapahtumaa. Tiedota selkeästi, mitä on tulossa, ja herätä kiinnostus jo ennakkoon. Tapahtuman aikana huolehdi, että ohjelma etenee sujuvasti, ja tarjoa yllätyksellisiä elementtejä, kuten virtuaalinen drinkkibaari tai interaktiivinen donitsiseinä, jotka tuovat lisäarvoa ja viihdyttävät osallistujia.

Sisällön suunnittelu ja esitysmateriaalit

Sisältö on kuningas myös virtuaalitapahtumissa. Suunnittele ohjelma huolellisesti ja varmista, että se palvelee kohdeyleisöäsi. Esitysmateriaalien tulee olla visuaalisesti houkuttelevia ja selkeitä. Verkostojemme kautta myös valokuvaus ja videointi on mahdollista, joten voimme tuottaa laadukasta materiaalia, joka tekee vaikutuksen ja välittää viestin tehokkaasti.

Hyödynnä myös tarinankerrontaa ja case-esimerkkejä, jotka tekevät sisällöstä konkreettista ja elävää. Muista, että virtuaalitapahtumassa esitysten pituus tulisi olla lyhyempi kuin livenä, jotta ylläpidät osallistujien huomion ja energiatason korkealla koko tapahtuman ajan.

Brändäys ja visuaalinen ilme

Virtuaalitapahtuman brändäys ja visuaalinen ilme ovat tärkeitä elementtejä, jotka luovat ensivaikutelman ja vahvistavat tapahtuman identiteettiä. Käytä yrityksesi värejä ja logoa johdonmukaisesti kaikessa materiaalissa. Voimme auttaa luomaan tapahtumaasi juuri oikean tunnelman värivalojen ja muun visuaalisen ilmeen avulla.

Älä unohda virtuaalisen tilan mahdollisuuksia. Voit luoda tapahtumaasi virtuaalisia näyttelytiloja tai immersiivisiä kokemuksia, jotka jättävät pysyvän vaikutuksen. Joen Showroom tarjoaa upeat puitteet esimerkiksi yrityksen tuotteiden tai palveluiden esittelyyn.

Markkinointi ja viestintä

Onnistunut virtuaalitapahtuma vaatii tehokasta markkinointia ja viestintää. Käytä hyväksi sosiaalista mediaa, sähköpostimarkkinointia ja verkostoitumista tapahtuman mainostamiseen. Muista viestiä selkeästi tapahtuman arvosta ja siitä, mitä osallistujat voivat odottaa. Tarjoa esimakua ohjelmasta ja puhujista, ja pidä yleisösi ajan tasalla kaikista päivityksistä. Kun viestintä on avointa ja jatkuvaa, osallistujat tuntevat olonsa arvostetuiksi ja innostuvat tapahtumastasi entistä enemmän.

Lue lisää | Yleistä